Piercingar & Tatueringar

Ja då tänkte ja skriva lite om mina Pircingar o min tatuering för er som kanske funderar på att skaffa något så kan jag beskriva lite vad jag tyckte om smärta osv,

Piercingar

3.Naveln
Okej den gjorde ondast av alla jag var ung och dum och jag och några vänner gjorde den på varandra med kanyler som var från thailand som man egentligen ska ta hål i öronen med .
den gjorde svin ont , har hört att den ska göra ont annars också och sköter du den inte får du infektion och kroppen stöter bort piercingen lätt med åldern , de ser ja bara på mitt de har flyttats rätt rejält. Men som sagt pröva ej detta , de var ingen hit ska ja säga er , gå till en piercare och håll det rent annars blir det inte roligt.
1. Näsan
jag var 13 år min alla första piercing och tjatade hål i huvudet på mamma och gjorde piercingen på en frisör salong med en pistol som dom gör i öronen , gjorde inte ett dugg ont gick snabbt och smärtfritt har hört att man egentligen inte ska göra så för att är man inte utbildad och inte vet riktigt , om de går fel så kan man bli blind om de vill sig riktigt illa , men men de var ju längesen så nu finns de inga hårsalonger som gör detta längre vad jag vet ! ... men ja ahde inga problem med infektioner eller något sånt , som sagt håll rent.
4.Tungan
Tungan jag kan säga att jag bokade tid när jag var 17 år och hade med mig mamma ,då det är 18 års gräns vilket jag tycker är bra , för man kan inte få bestämma allt själv föräldrarna kan ju få ha något att säga till om eller :)  men mamma gick med på det efter endel tjat haha !!!  fick en tid så jag skulle få vänta 2 veckor piercaren är bara där varannan vecka 2 dagar så mkt fullbokat iaf , så gick jag två veckor på helspänn ja ville bara dit och göra denna jävla piercingen , när dagen kom då jaa jag minns så väl hade tid vid halv 2tiden och precis efter skulle jag till arvika med tåget vid halv 3 , mamma ville gå ppå stan och kolla i affärer jag var ju på helspänn ville bara dit liksom jag var så nervös , kommer dit sätter mig på britsen sträcker ut tungan piercaren säger : 

Piercaren: Ta ett djupt andetag så var det klart !
Jag: Vah ? var de inte mer än såhär eeh jaha , ingen smärta alls allt gick perfa o snabbt som busen ,
hade heller ingen ingektion i denna piercing , direkt efter gick vi till macdonalds då vi fråga om vi fick en mugg med bara is :D så ja satt o sög på dom hela tåg resan , o svullnad fick ja heller inte , dock var de ovant att äta o ha nått i munnen men de va första 3-4 dagarna sen var de som att jag alltid hade haft den där forever liksom.
jag känner verkligen inte att jag ångrar mig en piercing för mig är mer en utmaning att utmana min smärtgräns vilket farsinerar mig och det är snygggt som busen också :) SKÖLJ SKÖLJ SKÖLK med munskölj i ungefär 3-4 veckor efter varje måltid du har gjort. Jag var inte så super noga jag såg att mitt läkte fint som säger , du får inte dircka alkhol eller röka men ja gjorde båda grejjerna efter bara nån vecka , röka gjorde ja 2.a dagen hände inget men som sagt man får ju hålla koll o se hur det läker !
2. Läppen
i underläppen tog ja som en värsta fjortis alla skulle ha där , och som fjortis som jag var så tog jag även den på mig själv med en synål , ja ni läste rätt , denna var dock lite mer infekterad och röd 2 veckor ungefär men den läkte fint sen och nej de gjorde inte så ont man har inte så tjockt kött eller vad man ska kalla det att trycka igenom lite is och sen bara att trycka på men som sagt rekomenderar verkligen inte , tjata lite extra på mamma istället , så du kommer iväg till en piercare , för det blir inte kul om läppen blir värta svullot ska ja säga er som när ja gjorde i överläppen ¨på vänstersidan , alltså min läpp var 4 gånger så stor och jag skojjar inte kunde max ha i den 3 timmar så var ja tvungen ta bort den , kroppen stötte bort den helt enkelt jag prövade flera gånger men de blev samma och ja kunde inte gå till skolan på några dagar ens , läppen såg förjävlig ut fan vad dum man har varit i sina dagar.. men nu tycker ja inte ens att det är snyggt att ha i läppen så ja har inte i den inte haft sen ja va 16 men ja tror att om jag försökte skulle jag säkert få i den för hålet är fortfarande kvar.Samma här var noga med attt hålla rent !!

 och speciellt tänk på att mun piercingar skadar dina tänder min tandläkare gillar inte min alls hon skäller på mig som bara busen om tung piercgen och även när ja hade den i läppen hon var inte glad skadar tandkött och emaljen tydligen.
5.Bröstvårtan

Ja detta  tror ju alla gör så förbaskat ont men jag kan säga utav alla jag har tagit så har nog denna gjort minst ont , ni kasnke skrattar och tror att jag driver men ikke , denna gjorde jag i Bulgarien 2008 september , det var såhär jag och marie fick en ide att vi kan ju inte komma hem och inte har gjort någonting extra vi måste liksom komma på något och de enda vi kom överens om var en piercing i bröstvårtan fan båda var nervösa som attan men de gick ju hur bra som helst vi var så stolta haha ! .. 300 kronor det var de värt :) och då fick vi salva som man skulle smörja med , fick inte någon infektion de läkte super fint och jag är super nöjd med den , så jävla snyggt ursäkta att jag svär men det är så snyggt :)

Numreringarna står för i vilken ordning jag gjorde piercingarna !

Tatueringen: Jag skulle ljuga för er om jag säger att de inte gör ont visst de svider på ett konstigt sätt , men de gör liksom såhär ontgött liksom haha , svårt förklara men man klarar sig man dör inte , visst ja skulle inte våga göra värsta feta tatuering som första som tar flera timmar att göra min tog 15 minuter att göra ca och jag gjorde en stjärna på vänstra underarmen , ja har tjatat sen ja va 15 att ja ville ha de så sommaren 2006 gjorde jag den hós sid siamese värmlands bästa tatuerare :) .. en thailändsk , skit bra kille betalade 700 om ja inte minns fel. ångrar inte en secund men som saggt tänk över noga innan du gör något drastiskt du ska ha de hela livet samma med pericingar , hålet kasnke aldirg läker ihop , man vet aldirg, men en pericing kan du iaf plocka bort enkelt men inte en tatuering , och speciellt tänk efter inte många som anställer folk med många synliga tatueringar så tänk efter NOGA ! 

fråga gärna om ni undrar något , / Kram




Postat av: djustd

Hej! Jag har just nu en tävling på min blogg, där man kan vinna Fornarina jeans.

Vill du tävla kan du gå in här: http://djustd.blogg.se/2010/march/nu-startar-tavlingen.html



Ha det fint! Kram

2010-03-19 @ 13:10:21
URL: http://djustd.blogg.se/
Postat av: Petra

Tack snälla för din kommentar, det värmde. :)

Ja lite besviken blev jag nu, planerna brakade men det blir nog en bra fredag iaf...



Jag har inte en enda piercing förutom öronen...funderade på naveln för många år sedan men nja...det blev inget av med det. :)



Kram och ha en jättebra fredag du också.

2010-03-19 @ 15:03:03
URL: http://petrarq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0

Design av Helin