Moffa & Mommo <3

jag läste nyss Carros blogg och där var det ett super fint inlägg om hennes Mormor , R.i.p henne hon gick bort för inte alls längesen och detta fina inlägg fick mig att inse hur mkt jag saknar min Mormor och Morfar , det är så tomt och allt har inte blivit sig likt sen dom gick bort ,

Först min friska,starka , bästa Morfar , allt var så dramatiskt man har ju inte smällt detta än fast det är 3 år sedan nu man blir så påmind hela tiden fast han finns med i våran vardag hela tiden man pratar om honom skrattar och ler när man tänker på massa stunder man hade , Som när man var på mariebergsskogen och Matade fåglarna hur kul var inte det , jag, Andreas (bror) Mormor och Morfar  och man hade med sig fika och fikade kollade på djuren och gick i skogen..
Eller när det var sommar och vi badade och Mormor hatade att man dök och skällde alltid på att vi skulle hålla oss uppe med huvudet så att hon såg oss haha :D hon var riktigt försiktig av sig mormor.
I alla fall att det gick så hemskt med morfar,  jag ska berätta för er ,

Min morfar och Mormor åkte varje år ner till Spanien/Mallorca , det var deras stora grejj varje år , men vid 2001 blev mormor dåligare och dåligare och kunde knappt gå själv och sen slutade det ju med att hon hamnade på åldershem för morfar orkade liksom inte ... det förstår man ju men Morfar började åka själv till mallorca , och semestrade , men alltså 2006 åkte morfar ner i October och jag & Sara åkte ner  i slutet på october en vecka till honom för han hyrde lägenhet där så vi behövde bara fixa flygstolar.
Iaf , Sara fyllde 17 när vi var där nere och veckan gick super fort , iaf , kom till sak tycker väll ni , vi åkte hem & Morfar vinkade av oss på flygplatsen i Palma , när vi kom hem hade morfar inte hört av sig till mamma eller något , dagarna gick , han ringde liksom var o varranan dag när han var där nere , men denna gången var det nått som var fel så mamma och morfars bästa kompis fick ringa runt till massa sjukhus och då fick dom sen veta att han låg i koma på ett sjukhus och var svårt skadad i huvuden , han hade ramlat o slagit i huvudet så hårt så han låg i koma och var inte kontaktbar för fem öre , det handlade bara om några dagar så skulle han vara borta , DETTA VAR LIKSOM INTE SANT , tänkte vi

men mamma o mammas morbror fick åka ner dit o fixa med allt , och dom var där 1 vecka sen på kvällen samma dag mamma kom hem därifrån ringde dom o sa att han hade gått bort , alla var i chock o detta kunde bara inte ha skett , men tyvärr det var så min morfar gick bort det är svårt att förstå att något sånt kan hända ens nära och att det händer på ens semester det är helt sjukt , men detta har varit svårt att smälta jag brukar tänka han är fortfarande i Spanien han älskade det landet han levde för fotbollen , Real Madrid , Palma , och värmländska/Degerfors såklart det var det stora för han , men han har alltid sagt att jag vill dö i spanien det är mitt andra hem , han fick ju göra det , så på så vis var det ju bra , hoppas han är lycklig och ser ner på oss , men vem kunde tro något sånt här , han dog före sin älskade Berit , och före min Mormor , som var sjuk och bodde på ålderdoms hem , jadu , men det tog inte många månader innan mormor gick bort efter morfars begravning och allt slutade mormor att äta och blev bara sämre och sämre , men det var bra för henne att få somna in hon hade inget att leva för nu när morfar var borta , och vi hade ju inte mkt tid att komma hälsa på hon levde ju för morfar , och när han aldirg mer kunde komma och besöka henne såg hon väll inte något ljus hon ville väll bara upp till honom , hoppas ni har det underbart där ni är och att ni träffades där uppe ....

JAG ÄLSKAR ER DE SKA NI VETA , OCH JAG SAKNAR ER , MEN VI KÄMPAR PÅ HÄR NERE OCH HOPPAS VI SYNS NÅGON GÅNG ...



Ett minne till Mormor & Morfar
Berit & Alf




Postat av: Carro :)

Hej gumman<3



Jättefint skrivet



Kram

2010-03-16 @ 22:18:07
URL: http://stoltdansk89.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0

Design av Helin