göteborg 29-31augusti 2010

hej gott folk !!

I torsdags tog jag och elin bussen till Götebórg fy fan vad skönt att komma bort från Karlstad !!!
det är ledighet (Y)! , när vi kom fram tog vi spårvagnen till Kvibergs Vandrarhem , det var inge lyxställe precis , men ganska nära Göteborg centrum 9 minuter med spårvagnen , Vi åkte Gratis såklart bara att hoppa på , busigt värre av oss !!!!!

Det spöregnade när vi kom dit , så vi blev dessvärre inte party sugna vi var trötta efter den långa bussresan också så vi satte oss utanför och tog ett glas vin sen kolla vi tv och bara låg o snacka tills man somnade ! ,
Haggan i receptionen var ju super trevlig BRA SERVICE som fan eller inte , så jävla suuuuuurMUS hon hade nog inte fått sig på länge , när vi hade ätit frukost och duschat och gjort oss klara vid 10-tiden checkade vi ut från vandrarhemmet och det regnade fortfarande , tur med vädret NOT !! ..

Haggan sa bara : Tack!" när vi gav henne rumsnycklarna" ,
VI : Det heter Välkommen Åter !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

jajaj , så är livet alla kan inte vara lika trevliga som vi haha !! ..
vi tg spårvagnen in till Centrum och där blev det tillslut , sagt och gjort , vi tog in på scandic Europe mitt inne i nordstan hurra , lyxigt rum med pool och bastu gym osv som man fick använda vi drog på oss bikinin och drog´upp till poolen dirket vi kom till vårat rum , gött mos lite bastu hann vi också med ! , sen blev det ner på rummet kolla lite tv och chilla lite , vi var ju så trötta av utmattning efter att ha gått upp så tidigt på möran och leta nytt boende men klcokan var väll typ 12.00 eller nåttt !!!

Sen blev det ut på staden kolla affärer och försöka hitta sig en trevlig resturang att äta på det är ju fan helt omöjligt , men det slutade hur som helst att vi åt på Hotellets resturang fick vänta 40 minuter på maten som i stort sett var gott men elins gratäng var bränd o min kyckling file också men men , prata med  en norsk som hade fått vänta 1 timme på maten så vi ska väll inte klaga , det var väll deras grejj att vara sena med maten kasnke !!!!!!

vi slängde i oss maten sen blev det upp på vårat rum och dricka vinis !!!! ...........Vi sprang upp o ner för att man fick ju inte röka på rummet dåligt värre , men sen fick vi besök av Anders & Andreas (elins kompis Anders) de var ju trevliga killar , vi hade super trevligt spelade hög musik och hade det allmänt kul , så ringer telefonen , ja men tack , nån har klagat på att vi spelar hög musik så de va nån securitas , ajajaj , vi sänker , !!!!!!!!
Jävla surmusar !!! .. kan man inte få ha lite roligt jaja vi sänkte iaf , och fortsatte att ha lika trevligt !!!! ....
nATTEN blev lång och sen somnade vi göttt efter en bag in box !!!!!!!

Lördag Morgon , frukost buffe jag och elin var som djur , vi åt allt vi orkade , fan va gött det var , buffe är svin gött JUUUU !!! .. men bakis var man så det blev väll inte att man proppa i sig så mkt men en pannkaka , ägg , en baugette melon skiva , vatten vatten vatten vatten göttmos !! ...
sen blev det upp på rummet som såg ut som en svinstia öl på golvet klibbigt o äkligt så går det när man har trevlligt !!!!

sen traska vi till centralstation som bara låg några meter från hotellet där blev det köpa bussbiljetter hem och sen sitta där , vi hamna mellan 2 svensexor och vi fick båda en varsin nära döden upplevelse sen så bytte folk plats när dom kände att dom inte orka höra på oss för vi satt ju mest o velade och skrattade mohahah ! ...

ja sen blev det friterade kycklingvingar och pommes innan bussa skulle gå , ja de va väll de sen kom bussen och vi åkte hem , Klart slut vilken rolig resa hurra !!!!

denna bilden är en ego bild från göteborg inne på toan på hotellet för er som inte fattade !!!

sen väl hemma i karlstad blev det tacos för hela slanten , bra lördags kväll med film och sen söv vi göttt !!!!!!!
denna bilden är hemma i karlstad tacco kväll alltså !