Båt-resans Historia

Ja vart ska jag börja , resans gång började ju med  gick upp halv 7 på morognen in i dushen o packade klart det sista , sen gick jag och mamma till Lisa där blev det  öl &  massa snaps , vet inte vad det var men skit god var den , bättre än dooleys till och med.
Sen var det ju dags att gå till bussen och åka ner till stan det gick ju prima :) ,  där blev alla tre såklart kissnödiga så de blev bara att gå på muggen haha , sen på Bussen till stockholm , VIKING LINE bussen alltså var det Jag ,mamma Lisa och 5 andra som gick på i Karlstad , Vi satte oss längst bak o busschaffören sa , Ja ni har åkt förut så ni vet vad som gäller ?
Jag bara
- Ja vi vet alla regler och allt det är bara att köra .
Då sa busschaffisen :
- Vadå jag har inte sagt något om några regler ha en bra resa haha :D ..
 jag syfftade mer på att man inte fick dricka i bussen men jag vet inte , det var en snäll busschaffis men röka fick vi inte göra när han stannade till någonstans , det var enda negativa , I kristnehamn klev det på en kvinna och en man bara , sen väl i Karlskoga kom det ett helt gäng med killar/män , firma resa var dom ute på , oj oj , det blev roligare när dom klev på men tjatiga , Håkan & thomas så jävla roliga , de enda dom hade i huvvet var sex-skämt aja , ja behöver inte säga mer vi hade en bra resa ner till Stockholm !!!!!

I stockholm skulle vi möta uppp sandra och hon stog alklt där och väntade lämnade in väskorna i en sån där Låda tänkte jag säga haha men en box liksom , och sen skulle vi gå och käka men hamna på en liten båt där de bara såldes Alkhol såklart så de blev en drink där , träffa dret kul folk där men såklart skulle dom med Birka båten , och dem tyckte vi skulle byta båt men NEJ :D .. haha , Viking Cinderella är en bra båt , fast Birka Paradise är också kul båt så lite svårt :D ..
Går inte gämföra aja , Sen var det dags att traska till båten igen checkade in och sen var det bara PARTY som gällde jag och sandra bara hoppas vi inte får hytt nära dom men vi fick hyttarna brevid varandra haha , snacka om otur :P ... Aja ,  dirket på rummet hällde vi upp drinkar GÖTTT MOOOS ! ,
Sen gick vi upp till taxfreen och köpte chips och Chocklad , MUMS mat haha , man blev ju inte nyktrare av att inte ha ätit något heller , sen drog vi på musik i hytten och hade dörren öppen folken bara vällde in i våran hytt och sen var festen redan igång haha ! , Tur vi hade en fyr hytt så folk fick ju plats haha , Efter några timmar kan jag säga att vi nog hade den ofrächasete hytten på hela båten men säger jag inte än att det var chips , Chocklad , Spya ,  Öl , sprit , osv osv , i hela hytten , ja ush det lukta inte paradis kan jag säga , vi fick  bosätta oss hos mamma & lisas hytt ett tag och vädra våran haha ! ...

Sen var det Disco och träffa ännu mer skoj folk , oj oj , det är ju tur att alla som åker med båten är glada :D ... alla är där för samma sak , jaa ,  tappa bort sandra en sväng men hängde med andra några timmar , sen börja båten gunga som bara den runt 6 på morgonen , discot hade precis stängt och jag och sandra skulle anlända tillbaka till vår hytt , det vinglades fram till hytten och  på vägen dit träffa vi 2 killar som vi träffade tidigare på discot dom hängde på och i hytten blev de några drinkar till och sen la vi oss och låg och små snacka sen runt 9 på morognen  gick dom och vi ville sova ,TROR NI ATT DET GICK?????...
Neej det ska jag tala om för er , båten vinglade som aldirg förr och det var stora vågor ute på havet så jag och sandra spydde ner hela toan , det var bara chips & chocklad och sprit och galla fy fan ! , vi fick gå upp på däck och ta luft men att kolla ut över vågorna blev ju bara värre så vi fick gå ttill resepcionen och be och få åksjukepiller , och då mådde vi genast bättre , då kunde vi sova till 11 ungefär ,  2 timmars sömn ungefär och kasnke 1 timmas vila fast bara må skit  , jaa man mådde inte så där skit roligt ,  men vi gick upp till resturangen köpte  bagetter vi tugga knappt på dom och tog drickan vi köpte till och gick där i från USH , inte ätit på över 24 timmar och spytt och grejjer allt bara gungade , NEJ hade ingen aptit för fem öre ville bara sova men det gick ju absolut inte ! .


sen kom vi in i skärgården och båten sluta gungade så vi gick och la oss från 13 - 15 , halv fyra skulle båten vara framme så det var bara att packa ihop och gå till våning 7 där man får kliva av , jaa säga hej då till de man hittade som man hade blitt vän med , aja , jag & sandra var skit sletna och jag vet inte än vad jag glömde och inte där för våran hytt var så stökig HAHAHAHA ! aja , sen på bussen tänkte ju jag att ja skulle sätta i heads freen och få sova hela buss resan hem , det kunde bara jag glömma , för dom där killarna från karlskoga  var ju med bussen och andra också som var snorfulla och  skulel köra hela vägen hem till karlskoga , så dom satt och terra mig hela bussresan och fråga varför jag inte drack och att ja inte kunde sova nu snacka massa ,  att dom hade gift sig på båten och jaaa , gud vet vad dom tjatade om , Dem ahde nog behövft sova istället ! , JAg med för den delen ,  Vi var hemma klockan 22.00 och de ja gjorde när jag kom hem var att jag la mig och sov :D ... Sen lördagen 13.00 var jag på jobbet :D .. sen som sagt efter jobbet drog jag hem till Lisa , och sen blev det harrys och In på arena och Se MArkus Krunegård :D  HAN VAR SÅÅÅÅÅÅÅ BRRRRRRRRRRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA !!! , 4 låtar fick jag höra med han , hurra hurra , han spela på de lilla dansgolvet på arena det var gasnka trångt , och mkt folk , världens kö när jag skulle in där vid halv 1 eller något . Sen gick jag in på  harrys igen , lärde känna lite folk , sen fick jag för mig att jag hade tappat min mobil eller någoin hade snott den men då ringde en kille till den så låg den i BH.n , HOPPSAN , nykter var det JA :/ ,


Sen ringde jag Marie och gick hem till henne och käka rostat bröd och satt o svammla en massa , jaa jag tror inte hon hörde eller fatta vad jag sa , och ja fatta lknappt vad hon sa båda var fulla och goa , sen på möran blev det PIZZA fan vi fixa utkörning men 1 timme tog det , ush ush , det gilla vi inte , Nu är jag hemma och är dyngförkyld , hög feber näsan rinner som en kran och halsen är tjock som en GRIS och jag orkar knappt få fram ett ljud ,  aja  denna veckan ska bli så lungn som det bara går , jag ska börja jobba på lördag så jag får tat lungt nu . Måste bli frisk , jag har nog VÄRLDENS DÅLIGASTE immunförsvar :( , Stackars mig .

PUSS & PÖRRRRRR
 Ha en bra vecka och en bra MÅNDAG !
P.s Bilder från båtresan dyker nog upp senare när jag orkar :D



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0

Design av Helin